Napisane przez: pirath | 11 Maj 2011

Banana Republic – Classic


Ah co za cudo Wink
mój pierwszy w życiu zakup w ciemno wyłącznie w oparciu o bardzo atrakcyjną cenę i niezwykle kuszący skład. No i nie pomyliłem się Wink
dzięki aleksandrowi stałem się szczęśliwym posiadaczem już drugiego w mojej kolekcji zapachu od BR i podobnie jak w przypadku Cordovana zapach mnie zachwycił od pierwszego niucha Very Happy

Jest to klasyczna woda toaletowa wypuszczona w roku pańskim 1995 czyli w czasach gdzie nie było w branży przegięć, udziwnień i wariacji, a perfumy męskie pachniały mężczyzną, a nie nastoletnim chłopczykiem…

takie właśnie jest BR Classic. w odbiorze to rasowy świeżak z drzewnymi konotacjami, co potwierdzają jego nuty składowe:
bergamotka, grejpfrut, mandarynka, lawenda, wiciokrzew, srebrna szałwia, drzewo cedrowe, imbir, piżmowiec, drzewo tekowe.

Zaczyna się eksplozją cytrusów. Jednak nie w charakterystyczny, banalny sposób atakując nos bergamotą i limoną, które zanikają z równą intensywnością z jaką się pojawiły, lecz mieszanina wejściowa jest wyważona i wysublimowana w formie. Czujemy powiew świeżości wsparty grejpfrutem i mandarynką. Obie nuty użyto z wielkim wyczuciem i smakiem. Nadają zapachowi charakter wysokiej klasy wody kolońskiej. Gdzieś tam w tle do głosu dociera lawenda i szałwia nadając pachnidłu rasowy koloński koloryt i zwiewność. Zapach kojarzy mi się z eau de cologne imperiale od guerlain.

Nie mogę się doczekać bazy by sprawdzić pojawienie się nut cedru, teak’u i imbiru. czy będzie podobne zejście jak w gucci envy którego finisz mnie zachwycił? odpowiedź poznam za kilka godzin

Responses

  1. No cóż, de gustibus … 😉

  2. dokładnie 😉


Skomentuj

Kategorie

