Napisane przez: pirath | 31 lipca 2011

Cerruti Si – czyli epicki krem Nivea…


Ta lakonicznie nazwana kompozycja od Cerruti z 2003 roku nie należy do popularnych w krainie schaboszczaków z kapustą… a szkoda…
Mam cichą nadzieję, że tym wpisem uda mi się to zmienić, bo zapach naprawdę zasługuje na szeroką atencję i uznanie… To niezwykle ujmująca, delikatna, wręcz aksamitnie kremowa kompozycja, będąca idealnym zapachem na co dzień…
Będzie pasowała zarówno nastolatkowi zarywającego nocki przez CS’a jak i statecznemu mężczyźnie… powiem więcej… zapach będzie pasował nawet kobietom… (prawdziwym kobietom, bo teflonom grzecznie dziękujemy…)

Dawno nie wąchałem zapachu o tak subtelnym, szlachetnym, przyjemnym i kojącym otwarciu… pierwsze skojarzenie to krem Penaten, tudzież klasyczna Nivea… wiecie, to ustrojstwo, którym mamy smarują małym dzieciom dupki po kąpieli, by się nie odparzały… Zapach osnuty jest na imbirze, ale użyto tak delikatnego ujęcia tej przyprawy, że imbir ten jest kompletnie pozbawiony ostrości i agresji… Przypomina nieco Vina Diesl’a w Pacyfikatorze albo Arnolda w Juniorze… Siłacz, ale o jagnięcym sercu…
Nie spodziewałem się, że ta przyprawa może przybrać tak łagodną i uspokajającą formę… brawa dla Cerruti

Gładkiemu jak tyłek niemowlaka imbirowi, towarzyszy w otwarciu delikatna pomarańcza i mandarynka.. ich intensywność i barwa doskonale koresponduje z leciutkim imbirem, tworząc spójną, aksamitną mieszankę… cóż za szlachetna kompozycja… mógłbym wąchać ten akord bez końca…
Wraz z przejściem zapachu do fazy serca, jego oblicze nieco poważnieje… jakby zapach z fazy niemowlaka przeskoczył do etapu młodzieńca… na jego twarzy (i nie tylko na twarzy 😉 ) pojawiają się pierwsze ślady zarostu… jego oblicze mężnieje, dzięki ostrzejszym rysom…

W tle kompozycji pojawia się rozmaryn, a imbir nabiera głębi i charakteru… jego przeciwwagą staje się lekka nuta drewna cedrowego i subtelne niemal rumiankowe geranium… całość pachnie niesamowicie harmonijnie i szlachetnie… to nieprawdopodobne, że za tą kompozycją stoi ten sam Jean-Pierre Bethouart, który dla Versace popełnił Dreamera… jestem zszokowany… nie rozumiem, jak tak doskonały zapach można było skasować?
Ahhh zapewne dlatego, że nie pachnie jak sztampowy gniot, osnuty na modnych ostatnio ozonowo morskich nutach, które z uporem maniaka lansuje CK

Wraz z nastąpieniem akordu bazowego do kompozycji dołączają przypominający ujęciem żonkila – styrax (benzoin) i delikatna paczula… cóż za orgia dla zmysłów…
Wszystko ze sobą starannie dobrane… gładkie i ujmujące… fenomenalna kompozycja… jest mi przykro, że moja przygoda z Cerruti Si dobiega końca… Podobnie jak dobra książka, kończy się o wiele za szybko, a pragnąłbym dużo więcej…
Czym ten zapach jeszcze by mnie poruszył, gdyby zaprojektowano dlań kolejne fazy rozwoju? Pozostaje mi jedynie rozejrzeć się za własnym flakonem, póki jeszcze ta fantastyczna kompozycja jest osiągalna…

Flakon wygląda bardzo prosto i doskonale podkreśla subtelność kompozycji… drewniany korek akcentuje głębię i ciepło którym zapach emanuje… dla mnie Cerruti Si stało się kompozycją obowiązkową…

Głowa: imbir, pomarańcza mandarynkowa
Serce:
żywica, rozmaryn, cedr, geranium
Baza:
benzoin, paczula, mech dębu, heliotrop

Responses

  1. Narobiłeś mi smaka na schaboszczaka z kapustą : (

  2. za mną chodzą gołąbki więc nie będziesz cierpiała samotnie 😉

  3. Gołąbki już wczoraj jadłam…nadrabiam za te dwa tygodnie w tropikach, oj nadrabiam 😀

  4. nie ma to jak normalne jedzenie… jak se człowiek sam ugotuje i doprawi to od razu inaczej smakuje 😉 jedz, nabieraj sił i pisz 🙂

  5. Czy na Tobie też jest ten zapach tak słabowity? To wg mnie najistotniejsza jego wada, bo sama woń jest faktycznie w elegancki sposób stonowana. Mam nieco inne skojarzenia z tym zapachem – sok z młodej brzozy

  6. tak trwałość Si nie jest jego mocną stroną… brzoza powiadasz? rzeczywiście jest coś w tym porównaniu… zamiast cedru może być tak równie dobrze brzoza…

  7. IMO Dreamer to całkiem niezły tytoniowy zapach

  8. nie cierpię dreamera… pachnie na mnie jak sfermentowane, zatęchłe herbaciane fusy…

  9. a dla mnie jest to fajny-tytoniowy zapach-de gustibus….

  10. niestety dla mnie dreamer to koszmar…

  11. ‚Epicki krem Nivea’ – genialne. :-p

  12. eee tam, do geniuszu temu daleko 😉
    genialne to było wynalezienie sześciopaku piwa…

  13. Poważnie: to świetny, świetny tytuł, świetna, trafna fraza.

    • dzięki, cieszę się że Ci się tak spodobała 😉

  14. wygrzebałem w domu ze starych zapasów pół flaszki 40ml Cerruti Si. Tak! To był zajefajny zapach! Pomyślałem sobie: pewnie zepsute, trzeba kupić na jesień nowe. I.. ups… chyba tego już nie produkują?!? Straszna nowina dla mnie, niestety kiedy kupowałem te perfumy nie interesowałem się takimi drobnostkami jak warunki przechowywania perfum… Więc stały sobie w zakamarkach szafki w łazience pewnie ze 2-3 lata… Sprawdziłem na checkosmetics, data produkcji 2005… Ale o dziwo kiedy psiknąłem przedramię wygląda na to, ze jest OK. Trochę się boje używać (CK Contradiction kupione w podobnym czasie i trzmane w takich samych warunkach pół godziny po aplikacji śmierdzą kwaśnie więc chyba zepsute i pójdą do kosza), ale skoro będą problemy z zakupem chyba będę musiał ryzykować (…?…)
    Pirath, znasz podobne zapachy do Cerruti Si, jakieś zamienniki? Kiedyś lubiłem nosić te perfumy i z checią wróciłbym do nich teraz. Dlaczego akurat ten zapach wycofali ? 😦

    • niestety już go nie produkują, a szkoda, bo to przepiękne perfumy… perfumy mogą ale nie muszą się zepsuć od długiego stania, czasem trzeba mieć po prostu farta i trafić na dobry egzemplarz… trudno o zamiennik dla tych perfum, ewentualnie spróbuj z Beckhamem Homme i Laurą Biagiotti Mistero di Roma, są trochę podobne do tych perfum… wycofali go bo pewnie się nie sprzedawał i zwyciężył rachunek ekonomiczny…

  15. Warto zwrócić uwagę na cerruti image. Wspaniały na wiosenne poranki 😉

    • dzięki za rekomendację 🙂


Skomentuj

Kategorie

