Napisane przez: pirath | 2 sierpnia 2011

Lubin – Idole de Lubin, czyli sucha sawanna…


Idole de Lubin został przywrócony światu dzięki Gilles Thévenin’owi… człowiek ten podobno spieniężył cały swój majątek, by wskrzesić markę Lubin
Kompozycję Idole stworzyła w 2005 roku Olivia Giacobett, a jego oryginalny flakon to dzieło Serge’a Mansau… podobno został zainspirowany feluką – tradycyjną afrykańską łodzią… wybaczcie, ale nie widzę podobieństwa… za to widzę podobieństwo do Masaja w tradycyjnym naszyjniku wokół szyi… nie zmienia to faktu, że flakon jest bardzo oryginalny i jest jednym z mocniejszych elementów zapachu…

Sam zapach jest również interesujący, ze szczególnym naciskiem na otwarcie.. zaczyna się nutą rumu i szafranu z dodatkiem olejku ze skórki pomarańczy… wytrawności dodaje cofnięta nieco w głąb nuta kminku
Kminek
nadaje suchej wytrawności i ostrości, szafran szlachetności, olejek pomarańczowy ciepła i głębi, a rum odrobinę orzeźwienia…
Pachnie ciekawie, ale czegoś mi tu brakuje… może głębi i bijącego gorącego serca czarnego lądu? Nie czuję klimatu tej kompozycji… zapach nie przemawia do mnie na tyle porywająco, bym mógł z lekkością przenieść tą opowieść na papier…

Nie czuję weny i nie wiem od której strony mam Idole podejść… Dlatego wpis ten będzie krótki… Niby zapach opowiada swą historię czytelnie i w oparciu o ciekawe akcenty, ale pojęcia nie mam gdzie tu rzucić piracką kotwicę…
Wraz z przejściem zapachu do akordu serca, znika gdzieś niemal cały jego wyrazisty początek i zapach robi się miałki i lakoniczny… Serce jest ubogie… Wypalone bezlitosnym słońcem… Podobnież jak afrykańska sawanna podczas pory suchej… Otwarcie tego Lubin’a kojarzy mi się z soczystą porą deszczową… Intensywną eksplozją wszelakich form życia, które mają bardzo niewiele czasu na rozkwit i zatoczenie pełnego koła w cyklu natury…

Serce jako sawanna ujęta w porze suchej jest małomówne i ubogie… przeważają nuty oszczędne i zapach sprawia wrażenie jakby wegetował…
Zabawne, ale dopiero akord bazy następujący po niemym niemal sercu przynosi niewielkie ożywienie… pojawia się interesujący akord skórzany, unurzany w ciepłym drewnie sandałowym… Ujęcie to jest bardzo przyjemne, nieco pikantne za sprawą dodatku pieprzu… Czuję też jakby nawrót nuty rumu z otwarcia…
Liczyłem, że skóra będzie mocniej zaakcentowana i wyrazista, ale muszę się zadowolić jej ujęciem podobnym do innej kompozycji Lubina, czyli Figaro… Cieniutka ta skórka… spłowiała, anemiczna i matowa… Nijak nie kojarzy mi się z garbowanymi skórami dzikich zwierząt i ich intensywną wonią… gdzież to bogactwo czarnego lądu?

Jestem Idolem zawiedziony… jak na triumfalny powrót po latach zapach mnie rozczarował… Spodziewałem się ogromu bogactwa, magii i kolorytu, z którego słynie Afryka… Co prawda zapach symulował na skórze coś na wzór cyklu pór roku – zaczynając od pory deszczowej, kipiącej odradzającym się życiem, ale dalej było już tylko słabiej, ciszej i bardziej sucho…
Ponadto zapach jest niezbyt trwały i nie wykorzystał IMO potencjału tematu, w którym go osadzono… Przecież Afryka to również potężny niegdyś Egipt… słynący z rozmachu i rozmiłowania dla wszelakich wonności… Gdzież tu ślad po tej potędze?

Głowa: rum, szafran, gorzka skórka pomarańczy, czarny kminek
Serce: palma dum (widlica tebańska), palony heban, trzcina cukrowa
Baza: skóra, czerwone drzewo sandałowe

Responses

  1. mamy podobne zdanie na temat Idole. Mnie osobiscie podoba sie jedynie 1-2 sekundy na poczatku gdzie czuje szafran, gozdziki, pomarancze, troche drzewa, a po chwili bucha ten rum, rum, rum.

    niby ok, niby ladne, ale czegos brakuje, cos pospolitego jest w tym zapachu.

    pod koniec roku na rynek ma wejsc woda perfumowana Idole. Ciekawe ktore nuty „podniosa” i czy bedzie dobry.

  2. sądzę, że wersja EdP będzie wyrazistsza i lepiej uwypukli niektóre składniki z pierwowzoru, a dzięki temu zapach wreszcie nabierze polotu i większego przekonania do samego siebie 😉

  3. i wtedy nie bedzie dla Ciebie sucha sawanna i kupisz flaszke 😉

  4. nie sądzę, by Idole w wersji EdP aż tak mnie porwał… moja lista zapachów do kupienia z listy AMH (absolutly must have) i tak jest już imponująca….
    a perfum mam już tyle, że spokojnie mogę codziennie używać tylko jednej i miną co najmniej 2 miesiące nim zatoczę pełne kółko 🙂

  5. hm… to jestem kiepski wzgledem Ciebie
    ja mam jedynie obecnie:
    kurkdjian lumiere noire
    l’artisan timbuktu
    CdG Avignon
    Olivier Durbano Rock Crystal
    Creed Silver Mountain Water
    Annick Goutal Sables

    jakie sa Twoje „absolutne must have”?

  6. z moich must have to obecnie:
    Bond no. 9 Brooklyn
    CdG Zagorsk
    Creed Aventus
    Prada Infusion d’homme
    Kurkdjian Cologne pour le matin

    zastanawiam sie nad Cardinalem….

  7. większość z tego co już posiadam i cała masa innych zapachów, których jeszcze nie posiadam, lub nie będzie mi to dane z przyczyn ode mnie zależnych i niezależnych… najbardziej oczywiście żałuję tych ostatnich 😉
    pozwolisz, że wymienię tylko kilka?
    Amouage Gold i, Memoir, CdG Zagorsk, Eau d’Italie Baume du Doge, Hermes – Eau de Gentiane Blanche, Frapin 1697, JPG Fleur Du Male, Guerrlain Homme Intense, Le labo Patchouli, Durbano Rock Cristal i Black Tourmaline Oraz większość z oferty Pivera i Parfum d’Empire 😉

  8. no tak… niektore czesto dostac a na niektore trzeba kilka dobrych tysiecy w sumie….

  9. … ciezko dostac – mialo byc

  10. dostępność mimo wszystko jest i dla chcącego nic trudnego, ale tradycyjnie barierą nie do przejścia pozostają pieniądze :P)

  11. wiem wiem
    tez mam ten bol w niektorych przypadkach takich jak Amouage Memoir, Bond no.9 Brooklyn….

  12. Mnie też rozczarowało to rzekome cudo.

  13. sprawdzilem Idole w wersji EDP i musze przyznac ze na tyle mi sie spodobal, ze kupilem flaszke. Jest ciezki, gesty, Olivia G. skoncentrowala dotychczasowe skladniki + dodala ambre i wyszlo cos pieknego.

  14. no proszę, ale mnie zaskoczyłeś Andrzeju… czyżby pierwszy znany mi przypadek, by EDP przebiła swym bukietem EDT?
    kiedyś zatem spróbuję… 😉

  15. no mnie sie podoba…. jest jak napisalem ciezszy, gesty… jakos mi sie spodobal….

  16. mnie do klasycznego Idole zraziła właśnie jego nijakość… może tym razem będzie lepiej…


Skomentuj

Kategorie

