Napisane przez: pirath | 6 czerwca 2013

okołoperfumeryjnie, czyli miły prezent od dostawcy netu…


Z góry zaznaczam, że to nie żadna reklama, ani perfidny product placement – a zwykła chęć podzielenia się dla odmiany czymś pozytywnym… zazwyczaj moje offtopy to bezwstydne szyderstwo z ludzkiej głupoty lub użalanie się nad kuriozalnością prozy życia, ale nie tym razem…

mail netia

Dziś odebrałem maila od mojego dostawcy internetu, który dla odmiany okazał się nie spamem – a informacją, że od dziś korzystam dwa razy szybciej z zasobów Wikipedii (Red Tube, choć nie wiem czy dam radę tyle obrobić, mając tylko dwie ręce 😉 ) i innych usług strumieniowego przesyłu danych… tak za free? gdzie jest haczyk?… postanowiłem to sprawdzić w speedteście i rzeczywiście podwoili mi transfer upload i download, choć w sumie ważniejszym dla mnie kryterium jakości łącza jest niski ping – na który, przez wzgląd na światłowodową infrastrukturę na moim osiedlu i tak nie mogłem narzekać…

speedtest

Ucieszyłem się, bo po pierwsze dostałem niemal obiecywane 2 x więcej (teoretycznie deklarowane transfery mogą się w ciągu doby wahać, w zależności od faktycznego obciążenia sieci) w cenie i tak nie przekraczającego 46 zł abonamentu – a po drugie jest to niewątpliwie miły gest ze strony usługodawcy, którzy zazwyczaj przypominają sobie o kliencie na parę miesięcy przed wygaśnięciem umowy, a nie kilka miesięcy po podpisaniu kolejnej… 😉

Responses

  1. Też chcę taki ! Ja mam od tepsy (albo jak kto woli Orange) 20Mb down, i ledwo 1Mb up za jedyne 70 zł (dokładnie 69 z groszami). A jak chciałem od Netii (taniej i szybciej), to TPSA, której łącze mam w domu, odpowiedziała Netii, że niby nie ma wolnych portów. Wstrętni monopoliści !!!

  2. standardowa śpiewka, nie da się… a tak swoją drogą to współczuję Ci 1 mb uploadu… wysłanie maila ze sporym załącznikiem zajmuje lata świetlne… skoro masz szybkie łącze od TPSA, którego monopolista nie chce oddać ze względu na urojone problemy techniczne – to zawsze zostaje złożenie skargi w UKE (urząd komunikacji elektronicznej).. oni naprawdę potrafią zdziałać cuda, gdy w perspektywie jest nałożenie sporej grzywny…

  3. Zastanawiałem się nad tym ale nie za bardzo jest jak udowodnić, że „brak wolnego portu” to tylko wymówka by nie dopuścić konkurencji.

  4. Pirath najwidoczniej ma u siebie Netiowskie łącze Cu, nawet jeśli Tpsa zwolni łącze dla Netii to i tak nie da rady świadczyć u Ciebie Mr.Ed takich prędkości jeśli nie ma pod Twoim adresem dostępu do włąsnej technologii. Z ich tłumaczenia (brak wolnych portów) wynika, że usługa nadal była by świadczona po łaczu Tp

  5. Maniuś owszem, ale zauważ, że 80% linii w Polsce to infrastruktura TPSA i każdy kabelek prędzej czy później spina się z łączami TelePsa, nawet światłowody… jeśli TePsa jest w stanie oferować w danej lokalizację usługę dostępu szerokopasmowego (infrastruktura na to pozwala), to na tej samej infrastrukturze może działać inna forma (z tańszą usługą), a odmowa wynika jedynie z czystej złośliwości monopolisty… proponuję zasięgnąć razy w UKE i UOK, a następnie wystosować stosowne pisemko… skoro mogę zmienić dostawcę prądu na takiego z drugiej części polski (płacę mniej a prąd ten sam), to czemu nie mogę zmienić providera korzystającego z tej samej infrastruktury? oczywiście warunkiem jest, że Netia działa w lokalizacji, którą Mr. Ed zamieszkuje…

  6. Jeśli Mr. Ed jest w zasięgu Cu/ETTH lub nawet LLU to Tp nie ma nic do gadania. Netia robi swoje i dostarcza usługę. Jednak infrastruktura Netii jest dostępna tylko we większych miejscowościach i to nawet nie na wszystkich osiedlach. Tp to co może zaoferować na większości swoich kabli to 6/10mb rzadko do 20mb i to po tragicznej cenie.

  7. LLU spina się z Tp

  8. amen 😉


Skomentuj

Kategorie

